Învăţăm cu Arlechino: Culorile


,,Învăţăm cu Arlechino”! Sub această etichetă veţi găsi pe blog o serie de materiale educaţionale (fișe de exerciții și jocuri logopedice) destinate copiilor preşcolari şi micilor şcolari (6-8 ani), prin care sper să-i motivez să înveţe cu plăcere diferite noţiuni, într-o manieră ludică, combinând învăţarea cu joaca şi lucrul manual.

,,Învăţăm cu Arlechino: Culorile” este primul material al seriei de fișe și jocuri logopedice, conceput pentru copiii cu retard de limbaj sau întârziere în dezvoltarea cognitivă, dar care poate fi utilizat și pentru copiii tipici cu vârste cuprinse între 2 și 5 ani şi are ca obiective:

  • învăţarea receptivă a culorilor roşu, albastru, verde, galben, portocaliu, violet, roz, negru (copilul va identifica şi ordona la cerere culorile);
  • învăţarea expresivă a culorilor (copilul va denumi cele 8 culori);
  • dezvoltarea atenţiei, prin exerciţii de seriere a culorilor, după şablon.

Materialul conţine o planşă de lucru, 8 şabloane şi o planşă de decupat cu buline colorate.

Sugestii de lucru:

  • Imprimaţi fişele şi decupaţi bulinele colorate şi cele 8 şabloane. Dacă aveţi posibilitatea, laminaţi planşele, pentru a rezista în timp şi a putea şi manevrate mai uşor.
  • Lucraţi progresiv: selectaţi iniţial două culori de bază (ex. roşu şi albastru) şi le aşezaţi pe planşa de lucru. Le denumiţi de mai multe ori şi-i cereţi copilului să vă arate culoarea roşu, apoi albastru. Adăugaţi mai multe buline de diferite culori şi cereţi-i copilului să vă arate unde este bulina roşie. Puteţi face asocieri: Nasul lui Arlechino este roşu! Unde mai vezi roşu? Lucraţi în mod similar până când copilul reuşeşte să discrimineze şi să înveţe receptiv (să arate) toate cele 8 culori. În funcţie de vârsta copilului, aceasta poate dura de la o săptămână până la 2-3 luni sau chiar mai mult.
  • Concomitent cu învăţarea receptivă, veţi începe şi învăţarea expresivă, adică învăţarea denumirii culorilor. Aşezaţi bulinele colorate pe planşa de lucru (progresiv: două culori, apoi trei etc) şi cereţi-i copilului să pronunţe după dvs. denumirea culorii. Oferiţi modelul corect de pronunţie, dar nu insistaţi pe corectitudinea articulării, în cazul copiilor mici (2-3 ani), scopul exerciţiului fiind acela de a denumi culoarea.
  • Alegeţi un şablon şi cereţi-i copilului să ordoneze bulinele culorate după model şi să le denumească în timpul serierii, un exerciţiu prin care verificăm însuşirea corectă a culorilor, dar exersăm şi atenţia şi concentrarea pe sarcina de lucru.
  • Fiţi creativi! Inventaţi jocuri pe marginea acestui material. Spre exemplu, îi puteţi cere copilului să vă aducă din cutia lui cu jucării ceva roşu, verde etc şi să le aşeze lângă bulina corespunzătoare; puteţi să vă jucaţi pe planşa de lucru cu nasturi de diferite culori sau pom-poms, să-i manevraţi cu o pensetă etc, să coloraţi, pictaţi cu pensonul sau cu degetele planşa, respectând ordinea unui şablon; să introduceţi cele 8 buline (dacă sunt laminate) sau 8 nasturi (coloraţi în cele 8 culori) într-o folie de plastic şi să-i cereţi copilului să completeze planşa după şablon, manevrând piesele prin folie (un exerciţiu amuzant, dar şi util pentru dezvoltarea motricităţii fine şi coordonarea ochi-mână).

Descarcă aici materialul în format PDF:


Distribuie articolul:

Întrebări sau comentarii

One comment on “Învăţăm cu Arlechino: Culorile

Unciulenco

Sunteți minunați!!!

Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Logorici – oferta de servicii și produse logopedice

Mă găsești și aici

Notificări prin email

Introdu adresa de email și vei primi notificări când vor fi publicate articole noi.

Mapa sunetului Ș

Arhive

Mapa sunetului R

Categorii

Mapa sunetului S

Corectarea pronunției – fișe de lucru

Traducere

Nu puteți copia conținutul acestei pagini!