„Vulpișor începe școala” este un material care are ca obiectiv dezvoltarea discursului narativ (a învăța copilul să povestească) și poate fi folosit pentru copiii cu vârste cuprinse între 2 și 6 ani sau pentru copiii mai mari, cu întârziere în dezvoltarea limbajului, tulburare din spectrul autismului sau tulburări în dezvoltarea globală.
Materialul conține 4 planșe cu 8 jetoane și ilustrează povestea unui pui de vulpe, care pleacă la școală. Copilul va fi ajutat să povestească scena detaliat, printr-un procedeu creativ și foarte eficient – procedeul indiciului colorat. Procedeul presupune adăugarea câte unui detaliu colorat pe fiecare planșă, astfel încât copilul cu dificultăți în exprimarea discursului narativ să poată povesti detaliat secvența ilustrată. Copilul trebuie doar să urmărească indiciul colorat care apare pe fiecare planșă și să îl verbalizeze.
Logopedul/părintele poate formula începutul poveștii, astfel: „Într-o zi de toamnă, când în pădure căzuseră deja primii fulgi de zăpadă, un pui de vulpe, pe nume Vulpișor, s-a pregătit pentru prima lui zi de școală.” Din acest moment, copilul va continua povestea, urmărind indiciile colorate care apar pe fiecare jeton: „Vulpișor s-a îmbrăcat cu pantalonii albaștri…” .
Pentru a utiliza materialul, planșele trebuie tipărite A4 color, jetoanele decupate și, dacă e posibil, laminate. Materialul este conținut premium și poate fi descărcat prin abonament. Vă aștept în Club Logorici!
Alte metariale în care am utilizat acest procedeu al indiciului colorat, găsiți aici: