Stimularea limbajului receptiv


Limbajul receptiv (înțelegerea) este o componentă esențială a limbajului, care se învață înaintea limbajului expresiv (vorbirea) și presupune abilitatea copilului de a înțelege limbajul oral și mimico-gestual (gesturi, expresii faciale și corporale). În mod normal, se dezvoltă din primele luni de viață, prin comunicarea cu copilul, prin expunerea la stimuli vizuali, auditivi, tactili, prin verbalizarea acțiunilor etc.

În cazul copiilor cu dezvoltare atipică, limbajul receptiv se dezvoltă mai târziu, ceea ce împiedică și apariția vorbirii. Copilul nu înțelege semnificația cuvintelor, nu discriminează cerințele, nu răspunde la comenzi verbale, nu interpretează corect mimica sau gesturile, nu arată obiecte la cerere, deși nu prezintă deficit de auz sau de atenție.

Materialul conține 10 jetoane cu imagini și 10 jetoane cu sarcini de identificare (atinge, arată), prin care vom exersa limbajul receptiv. Sarcinile sunt gradate de la simplu la complex, iar suportul vizual este alcătuit din imagini iconice, clare și cu puține detalii, pentru a permite focalizarea atenției pe sarcină.

Materialul este conținut premium și poate fi descărcat prin abonament la Club Logorici.

Distribuie articolul:

Întrebări sau comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Logorici – oferta de servicii și produse logopedice

Mă găsești și aici

Notificări prin email

Introdu adresa de email și vei primi notificări când vor fi publicate articole noi.

Mapa sunetului Ș

Arhive

Mapa sunetului R

Categorii

Mapa sunetului S

Corectarea pronunției – fișe de lucru

Traducere

Nu puteți copia conținutul acestei pagini!