Căsuța cu sunete


,,Căsuța cu sunete” este un joc logopedic pentru corectarea dislaliei, care are ca obiective consolidarea, diferențierea și automatizarea sunetului S.

Jocul conține 13 planșe: 10 planșe cu căsuțe și 3 planșe cu imagini de decupat. Pe fiecare căsuță vor fi așezate câte 5 imagini. Planșele sunt concepute pentru etapa de consolidare a sunetului S în cuvinte, de diferențiere a sunetului S de sunetele cu care poate fi confundat acustic (Z) sau ca punct de articulare (Ț, Ș) și pentru etapa de automatizare a sunetului în vorbirea independentă.

Pentru etapa de consolidare a sunetului S în cuvinte, vom utiliza căsuțele:

  • S inițial cu vocale
  • S inițial cu consoane
  • S median cu vocale
  • S median cu consoane
  • S final

Pentru etapa de diferențiere a sunetului S de alte sunete asemănătoare, vom folosi căsuțele pe care sunt scrise literele: S, Z, Ț, S-Ț (pentru cuvintele care conțin ambele sunete. Ex: țestoasă, mustață, prințesă) și Ș.

În funcție de vârsta copilului, de nivelul de dezvoltare a abilităților de procesare fonologică și de etapa terapeutică, jocul poate fi jucat în mai multe variante:

  • Pentru consolidarea sunetului în vorbirea reflectată (după logoped): copilul va repeta cuvântul pronunțat după model, va alege imaginea potrivită și o va așeza în căsuță.
  • Pentru consolidarea sunetului în vorbirea independentă, copilul va denumi imaginile și le va așeza în căsuță. Pentru cei cu abilități bune de procesare fonologică, imaginile pot fi amestecate și copilul trebuie să selecteze doar imaginile în care sunetul se aude în poziția cerută de logoped (inițial, median sau final).

În etapa de diferențiere, se vor așeza în fața copilului cele două căsuțe cu sunetele care trebuie diferențiate (ex. S și Z) și cele 10 imagini corespunzătoare, amestecate. Copilul va așeza fiecare imagine în căsuța potrivită.

În etapa de automatizare a sunetului S în vorbirea independentă, putem folosi căsuța cu S, astfel:

  • Copilul va selecta imagini care conțin sunetul S, le va denumi și va formula propoziții cu cuvintele respective;
  • Copilul va așeza în căsuță 5 imagini preferate cu sunetul S și le va descrie;
  • Logopedul va așeza în căsuță 5 imagini și copilul va inventa o scurtă poveste, în care să utilizeze cuvintele selectate de logoped.

Materialul este disponibil pentru descărcare pentru membrii Clubului Logorici.

Întrebări sau comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Abonare

Introdu adresa de email pentru a te abona la acest blog și vei primi notificări când vor fi publicate articole noi.

Arhive

Categorii

Traducere

error

Iți place blogul? Abonează-te, pentru a afla noutățile!