Orar vizual pentru copiii cu autism


„Orarul vizual pentru copiii cu autism” este un material pe care l-am conceput pentru copiii cu tulburare din spectrul autismului (3-14 ani), care prezintă rezistență mare la schimbările survenite în programul lor zilnic. Multe dintre problemele comportamentale ale copiilor cu TSA (crizele de plâns, țipat, automutilare, anxietate extremă) se datorează lipsei predictibilității, iar acestea pot fi evitate prin folosirea orarului vizual în familie. Posibilitatea de a anticipa activitățile pe care le va desfășura într-o zi va satisface, astfel, nevoia de predictibilitate a copilului cu TSA și va reduce nivelul de anxietate, crescând gradul de cooperare și implicare în activități, flexibilitatea și nivelul de independență.  

Materialul conține 4 șabloane de orare vizuale (pentru băiat/fată, cu/fără indicii temporale), 60 de jetoane cu activități de rutină (activități de îngrijire personală, de hrănire, de studiu, de petrecere a timpului liber etc.), carduri de modificare a programului zilnic (pentru a-l obișnui pe copil cu schimbările care pot surveni în orar), carduri de așteptare (pentru a-l învăța pe copil să aștepte o activitate preferată, atunci când este în desfășurare altă activitate), șabloane pentru facilitatea tranzițiilor (pentru a ușura trecerea spre o altă activitate, mai ales în cazul în care încheierea unei activități plăcute, preferată de copil, se realizează cu mare dificultate și infinite proteste, provocând deseori o criză de meltdown) și un șablon pentru conștientizarea ordinii în care se vor desfășura activitățile (ÎNTÂI…/APOI… Exemplu: Întâi fac lecțiile, apoi mă joc pe calculator).

Pentru realizarea orarului vizual aveți nevoie de imprimantă color, laminator și buline autocolante Velcro.

Cum procedăm?

Tipăriți materialul în format A3, dacă doriți ca orarul să fie mare. Rezoluția imaginilor este foarte bună și în format A4.

Orarul poate fi personalizat și cu alte activități, în funcție de preferințele fiecărui copil. De asemenea, poate fi utilizat nu doar de părinți, ci și de cadre didactice sau terapeuți, pentru a obține un nivel mai mare de complianță și participare la activitățile școlare sau terapeutice. În acest caz, cadrele didactice vor vor personaliza orarul cu imaginile activităților pe care le desfășoară.

Descărcați materialul integral, în format PDF aici:

Distribuie articolul:

Întrebări sau comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Logorici – oferta de servicii și produse logopedice

Mă găsești și aici

Notificări prin email

Introdu adresa de email și vei primi notificări când vor fi publicate articole noi.

Mapa sunetului Ș

Arhive

Mapa sunetului R

Categorii

Mapa sunetului S

Corectarea pronunției – fișe de lucru

Traducere

Nu puteți copia conținutul acestei pagini!