„Ce se vede la fereastră?” este un joc logopedic pentru dezvoltarea abilităților narative, conceput pentru copii cu vârste cuprinse între 2 și 5 ani sau pentru copii mai mari, cu întârziere în dezvoltarea limbajului, tulburare din spectrul autismului sau alte tulburări de limbaj și comunicare.
Jocul conține o planșă-cadru cu o fereastră și 10 benzi de comunicare (cu 4 scene fiecare), pe care copilul/logopedul le va derula prin planșa-cadru. Fiecare scenă de pe o bandă de comunicare se va încadra, astfel, în spațiul ferestrei, iar copilul trebuie să spună ce vede la fereastră, formulând câteva enunțuri despre scena vizualizată. Copilul va fi încurajat (prin întrebări ajutătoare) să povestească detaliat, să dea nume personajelor, să surprindă atât aspectele din prim-plan, cât și pe cele din planul secundar al fiecărei scene, formulând o scurtă poveste.
Cum procedăm?
- Tipărim materialul A4 color și laminăm planșele;
- Decupăm planșa-cadru cu fereastra și cele 10 benzi de comunicare (nu fiecare scenă);
- Tăiem fereastra (cu un cuter) pe liniile punctate, pentru a forma fantele prin care vom introduce banda de comunicare.
Jocul poate fi utilizat și în terapia tulburărilor de pronunție (în etapa de automatizare a sunetului), selectând o bandă de comunicare în care se regăsește frecvent sunetul care trebuie exersat. Ex., pentru automatizarea sunetului S, se va folosi banda de comunicare cu strada și semaforul, copilul exersând pronunția corectă a sunetului în enunțurile:
- Văd la fereastră un polițist care traversează strada la semafor.
- Văd la fereastră doi copii (Sorin și Sara) care traversează strada la semafor etc.
Materialul este conținut premium și poate fi descărcat prin abonament. Dacă vă place, vă aștept în Club Logorici!