În luna februarie 2023 voi susține două cursuri de logopedie: ,,Terapia limbajului si comunicării în tulburările din spectrul autismului”, ajuns la a IV-a serie și un curs nou, ,,Terapia logopedică a bâlbâielii”.
Iată detaliile fiecărui curs, în ordinea desfășurării lor:
1. TERAPIA LIMBAJULUI ȘI COMUNICĂRII ÎN TULBURĂRILE DIN SPECTRUL AUTISMULUI – 11 februarie 2023, orele 10-16
- Curs online (Google Meet);
- Durata: 20 de ore – 5 ore sincron (10-16, o oră pauză), 15 ore asincron (studiu individual pe suportul de curs, disponibil pe platforma web);
- Preț: 250 lei; 20% reducere pentru membrii Clubului Logorici cu abonament MENTORAT (preț 200 lei);
- Cursul se adresează logopezilor, psihologilor, psihopedagogilor, studenților, masteranzilor, care doresc să aprofundeze tematica abordată;
- Se acordă Certificat de participare (20 ore de formare);
- Formular de înscriere: https://forms.gle/WW33vt7iUV9To9wZ7
- Data limită a înscrierii: 9 februarie 2023 (data plății);
- Plata se face în contul IBAN: RO54BTRLRONCRT0601401401 Banca Transilvania, titular cont Petrea Maria Ramona
Tematică:
PROGRAMUL TERAPEUTIC DE RECUPERARE A LIMBAJULUI ŞI COMUNICĂRII ÎN TSA
– obiectivele programului terapeutic
– etapele programului terapeutic
– TERAPIA CU CARACTER GENERAL
– TERAPIA SPECIFICĂ (prezentarea detaliată a programului)
Exemplificarea unor secvenţe din programul terapeutic (metode, tehnici, procedee de realizare):
1. Stabilizarea contactului vizual
2. Formarea abilității de comunicare funcțională
3. Organizarea situațiilor de comunicare verbală
4. Imitația verbală
5. Cum îl învățăm pe copil să răspundă la întrebări sociale?
6. Dezvoltarea deprinderilor de comunicare socială: menținerea conversației
7. Funcția reglatorie a limbajului: emoții (receptiv și expresiv); întrebări și răspunsuri cu funcție de autoreglare; exprimarea spontană a emoțiilor
8. Formarea și exersarea capacității de raționament verbal (ex. discriminarea itemilor care aparțin/ nu aparțin unei categorii)
9. Formarea și dezvoltarea discursului narativ (ex. relatarea evenimentelor trecute)
10. Reducerea/ eliminarea ecolaliei
11. Reducerea/ eliminarea comportamentelor-problemă. Cum facem față crizelor copilului?
TERAPIA SPECIFICĂ PENTRU COPILUL CU AUTISM NON-VERBAL
– Sistemul de semne manuale Makaton
– Sistemul pictografic Mayer-Johnson
1. Program de învățare a comunicării prin limbaj mimico-gestual
2. Program de învățare a comunicării prin schimb de imagini (PECS)
PLANUL DE INTERVENȚIE PERSONALIZAT ÎN TSA (modele)
STUDII DE CAZ; VIDEO
RESURSE BIBLIOGRAFICE
2. TERAPIA LOGOPEDICĂ A BÂLBÂIELII – 18 februarie 2023, orele 10-16
– Curs online (Google Meet);
– Durata: 20 ore – 5 ore sincron (10-16, o oră pauză), 15 ore asincron (studiu individual pe suportul de curs, disponibil pe platforma web);
– Preț: 450 lei; reducere pentru membrii Clubului Logorici cu abonament MENTORAT (preț 400 lei);
– Cursul se adresează logopezilor, psihologilor, studenților, masteranzilor, care doresc să aprofundeze tematica abordată;
– Se acordă Certificat de participare (20 de ore de formare);
– Formular de înscriere: https://forms.gle/gcefXSr1KpUk8r7t6
– Data limită a înscrierii: 16 februarie 2023 (data plății);
– Plata se face în contul IBAN: RO54BTRLRONCRT0601401401 Banca Transilvania, titular cont Petrea Maria Ramona
Tematică:
I. DELIMITĂRI CONCEPTUALE
– Ce este bâlbâiala?
– Diagnostic diferențial (bâlbâială fiziologică – bâlbâială tranzitorie – bâlbâială persistentă)
– Tipologia bâlbâielii
– Comportamentele de bază și secundare ale bâlbâielii
– Incidența bâlbâielii
– Etiologia bâlbâielii (influența factorilor genetici, neurologici și de mediu asupra bâlbâielii)
– Modelul multifactorial al bâlbâielii (CALMS)
II. TERAPIA BÂLBÂIELII
1. Evaluarea bâlbâielii:
– screening-ul logopedic
– evaluarea inițială
– colectarea informațiilor de bază
– testarea standardizată: teste standardizate pentru evaluarea bâlbâielii (scurtă prezentare, avantaje și limite); evaluarea bâlbâielii după modelul CALMS
– evaluarea informală și suplimentară (model de testare pentru fiecare componentă CALMS: cognitivă, lingvistică, motorie, afectivă și socială)
2. Alianța terapeutică
3. Terapia bâlbâielii tranzitorii pentru copiii sub 6 ani
4. Terapia bâlbâielii persistente pentru copiii de vârstă școlară (6-10 ani)
– Obiectivele planului personalizat de intervenție (după modelul CALMS)
– Programarea și organizarea grupelor
– Etapele programului terapeutic:
I. Terapia cu caracter general
A. Predarea cunoștințelor de bază
B. Auto-explorare: cum mă bâlbâi?
C. Desensibilizarea și acceptarea bâlbâielii
II. Terapia cu caracter specific
A. Strategii de vorbire pentru controlul bâlbâielii
– Tehnici de îmbunătățire a fluenței
– Strategii de modificare a bâlbâielii
B. Gestionarea situațiilor sociale
C. Consilierea familiei
5. Terapia bâlbâielii persistente pentru elevii de gimnaziu și liceu. Metode și tehnici de intervenție, după modelul CALMS.
Cursul va fi susținut de exemple practice, prezentări video, referințe bibliografice. La finalul cursului, participanții vor dispune de un model teoretic modern și complet de abordare a bâlbâielii (modelul CALMS), de instrumente pentru o evaluare complexă, edificatoare, de programe structurate și eficiente de terapie a bâlbâielii, de strategii și tehnici concrete de lucru.
Dacă sunteți interesați de oricare dintre aceste cursuri, vă aștept! Completați întâi Formularul de înscriere și respectați data limită pentru efectuarea plății.